Ingen fiskelycka!

Fisket avbokades idag, det sas att det var så blåsigt. Men Erik envisades om att han ändå skulle ut och fiska idag. Snäll som man är så hakade jag & Ronja på. Och ja storm var bara förnamnet. Ronja höll nästan på blåsa bort i vagnen. Men hon sov gott under mysfilten. Säkert mysigt när man hör vattnet & blåsten! Tur jag hade tagit på mig tights under mina rosa fina mjukisbyxor för det behövdes.
Dock så hade han ingen fiskelycka idag. Inte en fisk så långt ögat kunde nå. Bättre lycka nästa gång kanske.
Men samtidigt tyckte jag att det var ganska mysigt att sitta där på stranden och titta ut över vattnet och bara filosofera.
Dock hade det inte skadat om det blåste lite mindre.

När han insett att han säker inte kommer få nå napp på kroken så åkte vi till Stöcksjö och drack varm o´boy & smörgåsar. Det satt bra! Gott var det!

Nu är vi hemma och mina två älsklingar är slitna idag. Erik kan jag väl förstå att han är trött med tanke på vad han gjorde i natt.
Jag ska nog ta och plocka ihop här hemma. För ikväll blir det pizza för hela slanten, tror jag ska ta en rullpizza faktiskt.
Tro det eller ej men vi ska göra ett tredje försök att se klart filmen. Och idag ska vi se hela! Den verkar så bra. Men ibland tar tröttheten över.

Kommentarer
Postat av: Linda

Tackar! Det känns mycke bättre nu! =)

Det ska bli spännande å höra vad dom har att säga ikväll =)

2009-08-31 @ 08:26:08
URL: http://lappshakira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0