Nya rutiner

Söndagmorgonen startade med tvätt. 7-11 ska jag roa mig med detta. Fanns bara den tiden! Och vi hade rätt mycket att tvätta dessutom. Så det var bara att nöja sig med den tiden.

Ronja ligger under gymmet framför tv:n och ser barntv :)
Erik ligger och sover, han har varit vaken inatt för att se ufc, undefär 04-07 sänds det på tv. Varför undrar säkert ni, den frågan ställer jag mig också ibland. Svaret är bara att han älskar det!

Och jag sitter och dricker kaffe utan mjölk! Ni som följt bloggen vet kanske vid det här lagret att det är bland det jobbigaste jag vet att se att det inte står någon mjölk i kylen! Men så är det och dricker gör jag ändå. Känner mig dock piggare & det är väl en positiv grej?

Idag blir det en lugn dag för oss. Jag håller på få in lite mer sov rutiner på Ronja under dagarna. Givetvis så sover hon under dagarna, men jag hade önskat att det var lite längre när hon väl ska sova. Oftast är det bara 1 timme om ens det. Så det blir många snuttar. 2-3 timmar i streck skulle inte skada. Gjorde ett tappert försök igår. Men då sov hon endast 1 timme. Men då kan det har varit annat som stört sömnen. Så jag ska därför prova idag igen.
Man hinner med så lite själv. Dessutom om jag ska läsa nått ämne så måste det funka. Annars blir det bara plugg på kvällen och det känns inte lika lockande tycker jag.
Klagar dock inte. Hon sover jättebra om nätterna så funkar det inte är det inte heller hela världen!

Erik ska åka iväg och fiska med några kompisar idag, så jag blir själv hemma. Rätt skönt! Tror att vi ska ta oss en lång prommis lite senare idag. Vädret ser lovande ut.
Får se om min älskade farmor dyker förbi något, hon vill ju snusa på lill gumman nu när hon varit borta så länge.

Igår var det riktigt trevligt. Vi åkte iväg till Stöcksjö och åt middag. Jättegod mat!!
Sedan for vi hem och åt kräftor och drack ett glas vin. Supermysigt och även supergott!

Nu ska jag vara social med älsklingstjejen..

Kommentarer
Postat av: Anna

Lias sover oxå bara små snuttar under dagarna, skit jobbigt precis som du säger man hinner ju absolut inte med något större projekt förns dom sover för natten!!..



Hur tänkte du göra för att få henne att sova en längre stund på dagen?

2009-09-02 @ 22:42:52
URL: http://ab0o.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0