En summering av julen

Godmorgon! Har knappt hunnit med att blogga, det kanske inte är så många som sitter vid datorn under julen!

Igår kväll fick vi fin besök av Ulrika. Mycket trevligt var det att få träffa henne.

Julafton var i alla fall väldigt mysig. Vi firade den hos min pappa med lillebror, min farmor och hennes sambo och vi 3 såklart. En lugn och skön jul! Någon tomte hade vi inte så jag fick aldrig se hur Ronja skulle ha reagerat. Men på annandagen var det "julafton" i Stöcksjö där nästan alla var samlade. Jag jobbade tyvärr så jag missade allt. Men tomten kom till Stöcksjö och Erik berättade att hon inte blev rädd när tomten delade ut paket till henne. Nästa år är det kanske annorlunda ;)
Vi fick så otroligt mycket och fina julklappar i går. Tydligen har jag varit rätt snäll ändå ;)
Bland annat fick vi pengar för att köpa en säng så i lördags åkte vi till Mio för att kika. Vi hade väl egentligen beslutat att vi skulle köpa en på IKEA. Men eftersom vi hittade en bra säng på Mio som båda tyckte om så slog vi till på en gång. Sängen får vi hämta i slutet på januari, perfekt tyckte vi eftersom vi flyttar då!
Jag är NÖJD! Äntligen en skön stor ny säng att sova i. Det kan inte bli bättre.
Ronja fick bland annat en pulka av oss, hade velat gå ut och provåka men det har snöat så mycket och hon har bara en fleeceoverall just nu. Hon kommer bli blöt och kall så fort. Därför har vi inte hunnit med att prova den. Vi får se om vi tar en promenad till farmor senare idag och lämnar igen lite saker, då ska jag passa på. Avståndet är så kort så det skulle kunna funka bra.

Idag hade jag velat traska ner på stan och se om jag hittar en overall & en morgonrock till Ronja, men jag tror vi tar en innedag i stället. Jag behöver ladda batterierna känner jag. Städa och vila är det som gäller idag och en hel del bus & mys med lilla prinsessan såklart. Får se om det blir en tripp på stan imorgon istället.

Nu har vi nyår att se fram emot. Den firas här hemma med Melissa & Peter. Trevligt ska det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0