Jag hemmafru?

Jag förstår att ni är nyfikna på min nya frisyr men ni får hållas ett tag till ;) Ska söka laddaren nu när Ronja lagt sig för att vila!

Idag hade vi tänkt ta en tripp ner på stan, förhoppningsvis för att möta upp syster och lilla O. Eller han är ju inte så liten, större än Ronja är han i alla fall! Ungefär 2,5 månad skilljer det för att vara exakt! :)
Sitter och funderar om vi har några fler julklappar att handla. Vill göra bort ALLT nu. Tror nästan alla är klara, nej just det jag har 2 klappar kvar + den till Erik. Men vi vet ju vad vi ska ge varandra. Lite tråkigt men det är en julklapp vi får njuta av ihop. Den julklappen passar oss perfekt! Kanske att man ska ta och fixa den snart.

Jag längtar till julafton. Ronjas första jul! Vad mysigt. Fast jag förstår att hon inte kommer att förstå så mycket men det ska bli roligt att se hur hon reagerar mot tomten. Hoppas hon inte blir som jag var - Livrädd fram till bara några år sedan haha. Men Ronja verkar tuffare än mig så det ska nog gå bra!

Mellan jul och nyår ska jag jobba några pass. Känns spännande, undra om jag glömt bort något? Lite extra pengar i börsen känns i alla fall bra!
Ni kan inte förstå hur bra jag trivs att vara hemma med Ronja. Jag skulle inte tacka nej till att vara en hemmafru. Ok inte på heltid. Jag skulle kanske vilja jobba 30% och vara hemma resten. Det skulle vara något?

Nu hinner jag inte sitta här mer, har saker att göra. Först på tur - DISKEN! Min favvo syssla.. not. Jag menar det hade jag jobbat 30% så hade jag kunnat skippa disken nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0