Vecka 25

I vecka 25 är medelkroppslängden 33 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 800 g. Huvudets omkrets är 23 cm. Den snabba tillväxten avtar.

Från och med denna vecka följer din barnmorska livmoderns tillväxt genom att mäta avståndet från blygdbenet till livmoderns högsta punkt, symfys-fundus-måttet (förkortas i din journal SF-mått). Måtten kryssas in på en kurva i din journal, man får ett så kallat gravidogram.

På tisdag ska jag till barnmorskan igen. Vi ska börja mäta magen. Spännande ska det bli!

Jag undrar hur lång tid det tar innan man får besked från försäkringskassan? Någon?

Nu ska jag göra mig lite frukost. Jobbar kväll. Skönt med en sovmorgon faktiskt. Fast jag vaknade av Eriks klocka kl. 9.00!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0