24 år

Då var man 24 år då. Kan inte påstå att det känns som jag fyller år idag. Erik började så tidigt idag så det blev inge fika på sängen heller. Perkullatorn satt han igång innan han for, så jag behövde bara gå upp och hälla upp en kopp och sedan springa tillbaka till sängen igen. Och här kommer jag nog stanna ett tag till. Vädret såg inte så där jätte muntert ut!

Man märker tydligt hur det är att fylla år nu & när man var liten. Då tyckte i alla fall jag att det var jätte roligt att fylla år. Jag vaknade alltid före alla andra och låg och lyssnade medan dom gjorde ordning fika för att sedan komma och sjunga för mig. Och givetvis lossades jag sova! Fast dom kanske förstog att jag låg vaken.
Jag kom ihåg pirret i magen innan dom öppnade dörren till rummet... Vilken lycka det var att få fylla år då! Men den tiden är förbi, nu är det Ronjas tur att få känna den känslan. Att få vara i centrum en hel dag och bara skämmas bort. Och andra sidan blir hon väl det idag också. Men ni fårstår säkert vad jag menar :)

Nu låter jag riktigt bitter... Självklart uppskattar jag också att bli uppvaktad även idag, få presenter, umgås med nära & kära. Men det där riktiga pirret i magen infinner sig aldrig numera.

Det bjuds på marängtårta här ikväll. Det blir bara några styckna som kommer. Dom flesta i min familj är bortresta eller bosatta i annat land. Pappa & K är i Warszawa, Farmor & G i Piteå och lillebror och mamma i Spanien. Då var det inte så många kvar. Syskon med fam, moffe & I, ev E´s föräldrar dyker upp ikväll. Skönt att det inte blir så många kan jag tycka. Vi bor ju som sagt inte så överdrivet stort. Hade alla kommit hade det inte funnits tillräckligt med sittplatser.



Kommentarer
Postat av: Emilie

Grattis! :P



Vi flyttar till Kvarnvägen. Samma hus du jobbar i tror jag. 15A är det iaf :P



Huset är inte sålt ännu. Men vi har nyligen haft 2 visningar så vi hoppas att nån av dom nappar. Eller ja, självklart båda, men bara vi hittar en köpare så är vi nöjd :P



Vi gjorde i lera på Wilhelm och tyckte det va svårt... haha

2009-07-21 @ 09:39:11
URL: http://emilieasplund.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack så mycket :o) Kul att testa lite olika ! :b Hoppas du har en fin födelsedag :o) KRAMAR !

2009-07-21 @ 13:14:16
URL: http://elinlinneaandersson.blogg.se/
Postat av: Emilie

Ja det blir kul. :) Jobbar du kvar där än?

2009-07-21 @ 15:42:05
URL: http://emilieasplund.blogg.se/
Postat av: Hannah

Grattis på födelsedagen! :) Hoppas dagen har varit och får fortsätta vara bra! :)

2009-07-21 @ 18:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0