Lejonkungen

Idag har jag och Ronja bara legat hemma i sängen. Vi har sjungit till lejonkungens alla gobitar. Jag älskar den filmen och även låtarna i filmen. Jag såg Lejonkungen på bio när jag var liten med mamma, pappa och lillebror. Kom ihåg det som igår. Jag kom även ihåg att mamma grinade i slutet och jag tyckte det var så pinsamt. Idag blir jag tårögd själv!

Ronja är verkligen är jätte glad tjej. Hon har skrattat och jollrat när jag har sjungit för henne. Jag blir alldeles tårögd. Mammas lilla skatt.

Nu har hon somnat under sin fina snuttefilt som hon oftast håller i innan hon somnar. Helst ska den ligga lite över hennes ansikte, då är det extra mysigt!
Förut hade hon kudden som snutte, hon la handen under kudden och `borrade`ner huvudet. Jätte söt! Men jag kom på att hon kan ju inte springa runt med kudden som snutte senare så jag har börjat lägga dit snuttefilten som hon fått av min morfar och hans fru.
Mycket uppsakttad present!

Nu ska jag passa på att läsa nya nr av mama som jag fick av Melissa innan det är dags att göra middag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0