Nu kan man pusta ut!

Har nyss ring och bokat tid för min efterkontroll. Lite sent kanske.. Men i slutet på nästa vecka blir det av.

Idag ser planerna ut som så att jag hade tänkt ta tag i bakningen till dopet. Så idag funderar jag på att göra kärleksmums, va och köpte rosa strössel i går istället för kokos. Jag är inte den bästa på baka. Av någon konstig anledning så lyckas jag sällan med mina bakverk, speciellt om jag inte bakat det förut! Hoppas dom blir lyckade. Har inte tid och ork att misslyckas. Frågan är bara om jag måste göra dubbel sats? Det är nämligen inte så himla många som har osa:t än.
Kan vara bra att ha lite extra kanske med tanke på att både jag och Erik snart fyller år.
Men jag såg att jag saknade vaniljsocker så jag tror att jag ska knalla över till farmor och se om hon har.

En väldigt bra nyhet är att Erik fått jobb nu!
Idag är hans första arbetsdag. Dom skulle tydligen ha utbildning i 2 veckor. Känns jäkligt skönt att det ordnade sig.
Han hann bara vara arbetslös i 4 dagar!
Nu kan man äntligen pusta ut. Hade målat upp en bild av att vi skulle vara tvungna att sälja allt vi hade, eftersom man hör att det är så otroligt svårt med jobb nu. Hann även bli orolig att vi knappt skulle ha råd med att bjuda på något dopfika. Men icket! Nu har han dock lovat att gå med i a-kassan (som jag pratat med han om sedan vi blev ett par).
Vill man så kan man brukar man ju säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0