Babbel om allt och inget

Nu har vi äntligen köpt nya tallrikar, assietter & skålar. Det blev även lite små saker som servetter (till dopet), en vit löpare till vardagsrummet och stor svart tavelram. Vi har pratat om att köpa nya tallrikar jätte länge, så igår slog vi till. Det fick bli 10 av varje. Det blev inte så dyrt för oss heller med tanke på att E´s mamma ville betala. Hon är så otroligt snäll!

Kände mig lite halv seg imorse när Ronja ville äta (7.00). Jag och Erik har nämligen börjat se serien Dexter på kvällarna när hon gått och lagt sig. Väldigt bra serie, kan rekomendera den starkt.

Jag måste verkligen få skryta lite över Ronjas sovvanor, i några dagar nu har vi börjat lägga henne lite tidigare (21-22) och hon sover fortfarande till 7-8 på morgonen. Jag var lite orolig när vi skulle börja lägga henne vid 21 att hon sedan ville ha mat vid 4-5 på morgonen. Men så blev ju inte fallet! Vi har verkligen en duktig tjej. Och givetvis så sover hon i egen säng.
Ibland kan hon vakna kring 6 på morgonen men då tar jag bara över henne till våran säng så somnar hon oftast om en liten stund.
Ja då var det slutdisskuterat om hennes sovvanor :)

Idag händer det inte allt för mycket, jag och Ronja ska gå en promenad till apoteket. Och sedan är det tvätt som står på schemat. Erik gick ner med tvättsäckarna innan han for på jobbet. Får se om vi åker förbi MediaMarkt ikväll, vi är lite sugna på köpa en platt tv till sovrummet och det är väl nu man borde passa på när dom har 30 månaders räntefritt!

Kom faktiskt på att Ronja blev 3 månader idag. STORA tjejen!
Lite hemskt att tiden rinner i väg så fort.. Jag vill vara mammaledig jämt. Jag älskar det!!
Snart måste jag även ta tag i pluggandet. Någon dag framöver ska jag gå förbi komvux och se vilka ämnen jag kan höja. 2 ämnen åt gången skulle passa bra. Det kan inte bli jobbigare/tråkigare än när jag läste maB & nkB (jag hatar verkligen matte). Får se vilka ämnen det bli, spelar inte så stor roll eftersom jag bara ska höja mina poäng.

Nä nu ska jag ta och fixa till mig så vi kan gå på apoteket när R vaknat och ätit.

Hoppas ni alla får en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Allt är nog en dröm i jämförelse med matten :p Det klarar du galant !

2009-07-30 @ 12:25:43
URL: http://elinlinneaandersson.blogg.se/
Postat av: Elin

Den där drycken smakade ungefär som när jag blandar saft .. XXL-svagt. Ingen man vill betala för :p

2009-07-30 @ 12:32:04
URL: http://elinlinneaandersson.blogg.se/
Postat av: Emilie

Åh, grattis till lilla Ronja! :)

2009-07-30 @ 17:35:18
URL: http://emilieasplund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0