Bara vi tre

Nu ligger jag i sängen medan Erik och Ronja sover här intill mig. Jag har just varit och hämtat mig en stor kopp kaffe. Morgonkaffet är den bästa kaffekoppen under dagen.
Ronja har nyss ätit, fått ny blöja och kläder på sig. 8 timmars sömn fick vi i natt! Härligt.
I natt fick Ronja sova med oss, det är så mysigt att sova alla tre i samma säng.

Det är ännu en dag som man bara vill ligga kvar i sängen. Den här veckan har vår familj knappt gjort något alls. Vi har nästan bara varit vi. Några små utflykter har vi hunnit med.
Så jag har varit väldigt osocial mot mina vänner. Men samtidigt har det varit skönt att vara hemma, passat på att njuta vi tre medan vi kan. Vi vet som sagt inte när Erik får börja jobba igen.
Dessutom har det varit så dåligt väder att man nästan inte velat gå ut genom ytterdörren. Så har i alla fall jag upplevt det.

I går ringde pappa och bjöd Ronja på middag, han sa även att jag och Erik fick följa med om vi ville. Och det tackade vi glatt ja till. Så middagen serveras hos Karin inne i stan. Det ska bli trevligt. Dom är så duktiga på laga god mat!
Jag tänkte först att vi skulle ta oss en prommis dit men då vill jag självklart att det ska vara uppehåll, vi får se hur vi gör. Och andra sidan är vi inte gjorda av socker. Eller Ronja är väl nästan det för varför skulle hon annars vara så söt?

Vi pratade igår om att följa med Erik´s föräldrar ut med husbilen, men bara om vädret talade för det. Hoppas att det kanske är lite bättre imorgon så vi får åka på en liten tripp. Skulle vara mysigt!


Kommentarer
Postat av: Elin

Jadu :o) Dom kom till Pappsen och han fick skriva vem som körde :b Han sa inte så mkt, mest skrattade och tyckte det var typiskt mig, vilket det ju också är. 2800 ljuvliga kronor blir det. Tur jag kan linda min far runt lillfingret !

2009-07-10 @ 11:32:36
URL: http://elinlinneaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0