Farsdag

Nu ligger jag i sängen under täcket och njuter tystnaden. Ronja och Erik är i Stöcksjö och firar farsdag. Jag ides inte följa med faktiskt. Jag har själv varit förbi min älskade far i dag med en liten present. Jag och Ronja promenerade dit.
Sedan har även Erik fått fira sin första farsdag. Eftersom vi knappt hade någon frukost hemma (vi brukar oftast veckohandla på söndagar) så bjöds det på gröt och kaffe, inte den mysigaste frukosten kanske..
Men det är väl tanken som räknas?

Idag har vi börjat ge Ronja välling. Eller vi har snarare kört hälften ersättning och hälften välling. Hon är ju stora tjejen nu så snart kan vi lägga ersättningen på hyllan och gå över till välling helt som "dom stora barnen", hihi.
Hon verkar då tycka att det var ganska gott. Hon är duktig på äta faktiskt. Äter bra mer eller mindre varje dag. Och det kanske syns på hennes goa kinder :)

Babysimmet gick väldigt bra idag. Vi tränade en del att hälla vatten över huvudet, det positiva är att hon i alla fall stänger munnen nu. Nästa söndag är det dyket, hjälp jag blir nervös av tanken! Det innebär även att det är sista gången för babysim1. Men eftersom vi alla tycker det är så himla mysigt så kör vi på steg2 också dock en senare tid denna gång. 9.10 en söndagmorgon är lite väl tidigt! Vi filmade en del i dag. Skulle vilja visa hur det ser ut när vi häller vatten över huvudet på Ronja. Linda har visat mig hur man gör, men tror du jag kommer ihåg det? Svar nej!
Jag ska göra ett försök, annars får Erik hjälpa mig sen. Håll ut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0