lugna söndag!

Godmorgon söndag!

Jag hade gärnat sovit lite längre men Ronja vaknade klockan 08 och ville leka. Eftersom Erik tog henne igår så blev det jag idag.

Igår var lilla familjen på strömpilen och shoppade. Jag fick 2 klänningar och 1 tunika. Ronja fick en klänning och strumpbyxor (de hon ska ha på julafton). Det fanns många söta klänningar!
Erik hittade inget alls. Och andra sidan har han så mycket fina kläder. Så det är inte synd om han!

När klockan slog 17 plingade det på dörren och Melissa & Peter kom. Det blev kycklingburgare, väldigt gott faktiskt! Till efterrätt gjorde jag en ishavstårta. Det blev INTE lika god som Lindas. Eftersom jag glömnde bort att ta tid på den medan den var i ugnen så måste jag ha tagit ut den lite före eftersom den blev lite för kladdig i mitten. Det gick absolut att äta och blev helt ok. Men hade det fått vara inne 10 minuter till hade den nog blivit perfekt!
Resten av kvällen var det monopol. Som vanligt åkte jag ut sist och Erik tog hem vinsten. Det är riktigt trevligt med sällskapsspel. Tiden rinner dock bara iväg!

Idag blir det en lugn söndag. Det står bara handling på vårat schema (inte så roligt dock), måste verkligen köpa nya nappar till Ronja, hon har dom minsta nu tror jag! Även fler nappflaskor ska inhandlas nu när hon äter börjat äta välling. Sedan ska jag fynda en heldress till Ronja. Kusin Alfred hade en sån och då ville givetvis Ronja också införskaffa sig en sån. Tror den fanns i rosa/orange. Det blir nog kanon.

Ska busa med Ronja lite, sedan ska vi överraska älsklingen med kaffe & smörgås på sängen. Visst är jag en fantastisk flickvän? ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja det är du =) En fantastisk vän också!

2009-11-22 @ 09:49:40
URL: http://lappshakira.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej gumman!

Ser att helgen för er varit toppen!!! Kul!! Härligt med två nya klänningar som jag kan låna, hi, hi...Har tagit julkort på barnen idag, pust....Proprint har lite billigare innan 30/11, kanske vore idé att fota princessan i glitter, eller??!! Jättekul att ha kvar och då ser man verkligen hur och växt och förändrats över jularna ;). Ha en trevlig kväll!! kram, kram

2009-11-22 @ 18:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0