Ronja gör oss tårögda!

Fredag! Det är dags för fredagsmys. Jag gillar fredagar (som jag nämnt några gånger tidigare) även min älskade sambo och Ronja håller nog med. Om jag får bestämma blir det Idol och massa gotta till. Ronja gillar Idol. Det brukar sluta i lite fredagsdisco. Ronja brukar skratta så mycket att jag och Erik blir tårögda. Jag blir så lycklig och glad i hjärtat när Ronja är som en solstråle.
Igår filmade vi en del när vi busade. Vi har en vana att busa med henne just innan hon ska sova. Inte så smart, vi vet! Men hon är extra mysig på kvällen när hon ätit. Så ibland kan man inte hålla sig.

Idag ska vi gå förbi min farmor och fika. Hon har bakat bullar så jag måste självklart dit och smaka. Ronja brukar också få något gott som banan eller melon när vi är där.
Innan vi traskar dit så ska vi gå till affären och handla lite till middagen. Det blir tacopaj idag. Riktigt gott!

Jag längtar till veckan - 12 november snarare. Då ska jag och Ronja hämta brorsan på flyget. Jippi! Vi längtar efter honom. Har hoppats länge på att han ska komma hem innan jul, men jag har inte riktigt vågats hoppa på det. Men nu blev det så. Eftersom det är min familj i år så kändes det extra roligt att få fira den med lillebror också.

Just já, vi har ju tvätt idag också, jag hade nästan hunnit glömma det. Men det ska väl gå bra det med, brukar gå ganska fort med tanke på att det finns fyra maskiner i tvättstugan.



Nu är det dags för lite morgonrutiner.

Vi önskar er alla en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Emilie

hehe va gulligt. vem hejar hon på då? :P

2009-11-06 @ 18:46:42
URL: http://emilieasplund.blogg.se/
Postat av: Emilie

Magen mår bara bra tack! Går in i vecka 17 imorgon. Snart dags för ultra ljudet :P När jag blir frisk kanske du är sugen på promenad eller kaffe eller nått? :)

2009-11-13 @ 09:23:38
URL: http://emilieasplund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0