Vilket väder!

Jag har insett att jag är sämst på lägga ut bilder. Nu har jag en förklaring, inga batterier och den ligger och laddar. Jag som tog några bilder i lördags när vi hade middagsgäster. Jag ska bättra mig. Jag vet själv att det är mycket roligare när en blogg har mycket bilder. Så.. en bättring kommer när kameran är laddad!

När jag vaknade imorse och kollade ut så blev jag inte överlycklig. Vilket trist väder! Jag och Linda ska ner på stan för att hämta ut biljetterna till Big comedy! i april. Vi ska gå alla fyra, känns riktigt kul! Tanken var att vi (i alla fall jag och Erik) skulle gå och se Magnus Betnér nu i slutet på november men jag tror inte det finns några biljetter kvar. Pappa och Karin ville vara barnvakt då men om det inte blir av så kommer vi nog hitta på något annat. Gå ut och äta, bio eller vad som helst.

Mer som ska göras på stan är julklappsköp. Jag har som sagt några kvar! Den svåraste jag har kvar är nog Erik. Han är alltid ett projekt varje jul och födelsedag.

Igår hade vi som sagt babysim, jag tycker att Ronja har blivit så himla duktig att vara i vatten. I går var övningen att hon skulle sitta på ryggen och hålla i sig i typ håret eller axlarna. Och när hon sprattlade med benen skulle vi gå framåt. Duktig var hon! Vi tränade även en del på hälla vatten över huvudet, denna gång blev det en hel hink för om 2 ggr är det dyket. Det positiva är att hon i alla fall stänger igen munnen! Erik tror att hon kommer fixa det gallant och det tror nog jag också men det ser så hemskt ut.. Samtidigt vet jag att det värsta som kan hända är att hon kan få en kallsup. Vi får se hur vi gör. Men eftersom Erik är med så har jag mina aningar om vart det lutar :)

Måste bara berätta en till sak innan jag ska sluta. Igår köpte jag 5 månaders burkmat, det var grönsaker och kött, så vi provade att ge henne lite. Men fy vad illa hon tyckte det var. Minen var inte nådig! Kräkas höll hon på göra flera gånger och vi ska inte tala om all hurvens hon fick. Vi skrattade gott igår! Så sött. Men vi gav givetvis upp jag kände mig så dum att ge henne. Så jag ska vänja henne lite lätt, 2 skedar per dag kanske?

Ronja ligger i babygymmet och vill busa så jag ska busa lite med henne innan hon ska få sova ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0