Jag har bestämt mig!

Idag fick jag lite sovmorgon. Klockan nio steg jag upp ur sängen. Skönt! Fast då har jag vaknat några gånger där emellan, när Ronja vaknade tex. Men jag lyckades somna om när Erik gick upp med henne. Men bara 1 timme! Längtar tills vi får något större. Svårt att ta sovmorgon när man hör henne hela tiden. Då kan inte jag slappna av riktigt.
Imorgon är det Eriks tur att få sova ut.
Han verkar vara ganska slut nu. För han sover & Ronja har jag lagt ute på balkongen så hon sover också. Nästan härligare att sitta här alldeles ensam och dricka kaffe i lugn och ro.

Igår var Kristina på besök. Mycket trevligt!
Hon hjälpte mig även att komma på ett ämne som jag kan tenta av. Ska nämligen göra ett projektarbete och jag har nu beslutat mig för vad det ska handla om. Den är på 100p så jag hoppas verkligen att man får tenta av den.
Ska ringa komvux på måndag, dom borde veta.
Jag är taggad. Ska nog försöka läsa ett ämne till. Men vilket? Har haft funderingar på företagsekonomi, hmm ja jag ska fundera ett tag till på det. Har inte så många ämnen att välja på. Alla ämnen som jag tycker är roliga har jag bra betyg i så dom går inte att läsa upp. Och jag känner inte för att läsa ett ämne som jag verkligen avskyr, hur lätt är det att få VG eller MVG i? Det går, men det är betydligt mer krävande.
Och tro mig, jag förstår att det kommer vara tidskrävande & jobbigt att läsa ämnen som är roliga också. När man har ett litet barn hemma som kräver mycket så kommer det bli tungt. Dessutom när hon sover så pass korta pass under dagarna. Men jag känner mig redo att anta mig uppgifterna. Jag vill så gärna! Och det ska gå, så är det bara.

Idag ska vi ut till Djäkneböle. Det ska firas & äta tårta!
Annars blir helgen ganska lugn. Vilket jag tycker känns skönt!

På måndag kommer en mäklare hit för att värdera lägenheten. Tjejen som var och tittade på den i veckan verkade väldigt intresserad. Vi vet ungefär vad vi vill ha för den, men det kan ändå vara bra att höra från en mäklare också.
Vi har anmält oss intresserade på 2 lägenheter. En på det nya området på Bölesholmarna och den anra på Västerslätt. Helst vill jag till teg-böle! Tänk att få flytta in till en lägenhet som är helt ny och där ingen annan bott innan. Härligt! Frågan är bara när det är inflyttning där?
Jag vill flytta NU :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0