Bullbak med farmor

Jag blir bara mer snorig och hes! Jag hoppas det vill börja avta snart. Även Ronja låter krasslig i halsen.

Igår fick vi trevligt besök av Mattias & Anette och barnen förståss. Ronja uppskattar när det kommer barn på besök. Till en början är hon oftast ganska avvaktande, sitter mest och tittar på och är nöjd med det. Men sedan kommer även hon igång. Det är roligt att se!
Ronja fick även en påse med kläder av dem. Superbra! Det var bland annat två skor, två fleecejackor (kanon, jag som hade tänkt köpa de). En röd och en vit fleecejacka från PoP, mössor, vinerjacka+täckbyxor fr PoP som hon kommer ha användning för när det blir vinter, jeanskjol, tröjor och byxor. Fina kläder! Tack, det är så uppskattat!

Idag är det tänkt att det ska bakas bullar. Farmor kommer hit och ska hjälpa oss. Klart att jag kan baka bullar själv men det är alltid roligt när man är två + att Ronja vill nog ha lite extra uppmärksamhet i bland. Därför är det bra att vi är två.
Mer som ska hinnas idag är att plugga. Tror att jag ska börja lite lätt med reflektionerna. Hoppas även på att få besöka en förskola och göra en observation. Det skulle vara både roligt och lärorikt. Kommer ha mycket användning av det i mina reflektioner. Vi får se om planen går igenom! Hoppas!

Just nu sitter jag mest och längtar till torsdag då vi ska på Big comedy. Ronja ska få vara med sin morfar och Karin. 90 minuter skratt väntar jag mig! Innan det börjar passar vi på att gå ut och äta när vi ändå har barnvakt.
Frågan är bara hur det kommer gå för lilla Ronja. Hon är inte lätt att lämna bort nu! Det känns jobbigt!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker också att det känns jobbigt...vi får försöka släppa det och njuta av en trevlig kväll.

Puss!

2010-04-26 @ 12:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0