Klämmor & pippilotter

Godmorgon! Eller godmorgon kanske var att ta i. Vi har då varit vaken ett tag. Men nu är det tyst i huset igen. Ronja och Erik tar sig en liten nap.
Det är så skönt ibland när det är helt tyst! Jag njuter av tystnaden för den lär nog inte vara så jätte länge till.

Idag får vi fin fint besök av Gabrielle & Jonas. Dom skulle komma vid elva snåret. Därför gjorde jag Ronja lite extra fin i håret, hon fick en liten tofs med hello kitty. Man måste vara snabb när man fixar hennes hår för hon tycker inte det är jätteroligt. Därför ger man henne kex och skyndar sig att få ihop några strån :)
Som jag har längtat att få göra pippilotter mm :) Klämmor funkar inte, man måste ha koll på henne då, annars äter hon upp dom. Hon har aldrig lyckats göra det, men hon har fått en klämma i halsen. Det gick som tur var bra den gången. Gummisnoddarna sitter betydligt bättre!

Ikväll har vi bjudit hem lillebror på middag. Jag ska göra något helt nytt. Fläskfilé med mozzarella & körsbärstomater till de blir det klyftpotatis och sallad. Det låter väldigt gott när jag läser receptet, jag hoppas det smakar lika gott också!

Mina finaste i morse vid frukosten


Ronja har börjat få smaka smörgås av oss när vi fikar. Hon tycker
det är riktigt gott! Ler stort när hon fått tagit en tugga :)



Vårt lilla busfrö





Just det igår försökte jag måla Ronja som en liten påskkärring, men det fick inge vidare alls. Hon ville absolut inte ha några fräknar. Så det slutade i kaos! Hon fick hoppa i badet i stället! Nästa år kanske.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0