Low battery

Nu slutar Erik jobba, så han borde vara hemma på ett litet tag. Tråkiga arbetstider är vad han har! Men samtidigt är det rätt skönt att vara ensam i några timmar. Ronja la jag i säng halv åtta, sedan dess har det varit tyst. Tystnaden är bra ibland. Jag har njutit av den ikväll.
Jag älskar när det är liv & rörelse runt mig men ibland behöver man bara "va". Har passat på att tagit ett långt varmt bad, läst tidningar, ätit pannkaka med grädde & sylt (konstig tid att äta på kanske men jag blev så sugen), pratat med en god vän som givit mig många och bra tips om mitt projektarbete. Jag är tacksam för fina vänner som bryr sig!
Ja, det är väl det jag hunnit med ikväll.

Idag på dagen började Erik kl 13 så vi mjukstartade dagen, sov länge, åt lunch ihop (alla3). Ronja fick äta pannkakor med oss, det uppskattades vill jag lova. Hämtade kameran för att fotografera henne och just när jag ska ta kort står det low battery, är inte det typiskt. Där av inga bilder idag heller.
När Erik åkte till jobbet passade jag och Ronja på att åka upp till Universitetet för att lämna igen alla böcker jag lånat.
När vi kom hem gick vi och la oss, hade sådan fruktansvärd migrän. Lyckades dock aldrig somna, migränen fortsatte när vi steg upp så jag blev tvungen att pula i mig 2 alvedon. Räddningen! Varför tog jag inte dem innan jag la mig? Hmm..

Middagen serverades på Brinkvägen, skönt att slippa göra middag. Det bjöds på potatisgratäng och karré (tror jag), gott var det i alla fall. Ronja var i sitt esse, glad och sprallig OCH pratglad. Hon pratar hela tiden, gulligare tjej får man leta länge efter om man ens hittar någon så gullig som Ronja.. troligen inte om man frågar mig eller Erik, hihi.

Ronja fyller som sagt 1 år om mindre än 3 veckor. Fatta 1 år! Jises vad tiden går fort. Det är inte klokt! Jag har i alla fall börjat planera lite om vad som ska bakas mm. Vi har inte beslutat oss för vad vi ska köpa än. En önskelista har jag skrivit ner, får höra mig runt vad släkten ska köpa så det inte blir några dubbletter!

Nu kom Erik hem.

GODNATT kära läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0