Säg inte att jag måste rensa?

Den här dagen har varit bra! Vi började med en tidig morgon promenad med Linda & Hugo. Sedan svängde vi förbi öppna förskolan på teg, lek & bus. Ronja hade roligt! Hon fick passa på att äta sin lunch där innan vi promenerade hem. Direkt jag kom in genom dörren hugger jag tag i dammsugaren, den går varm om dagarna! Slutade med att jag storstädade, tog även några fönster. Men efter några timmar är det stökigt igen! Jag fattar inte.. Kanske beror det på att vi inte fått ordning här helt med tanke på våra renoveringsprojekt. Lister saknas fortfarande! Vi har ärligt inte ens kollat ut några. Innan Ronja fyller 1 år, då SKA det vara klart om jag så ska vara uppe en hel natt :)

Det blev rester till middag - makaronilåda! Eriks bror fyller år idag så vi åkte ut till Djäkneböle och grattade han. Blev en ganska kort visit eftersom vi skulle till öst teg och hämta fler flyttlådor. Vi har nämligen inte hämtat alla våra saker än. I och för sig ska det mesta upp i förrådet. Men jag saknar fortfarande en låda med lampor, små bordslampor. Det vi fick med var i alla fall lite mer av mina kläder.. Mest sommarkläder. Hittade en del fint som jag helt hade glömt bort att jag hade. Men hur ska allt rymmas i garderoben? Säg inte att jag måste rensa ut! Jag som tycker det är så jobbigt! Det viktigaste som skulle hämtas var assistenten som jag behöver nu när jag ska baka bullar inför Ronjas 1 års dag.

Nu har vi kollat klart första säsongen av six feet under. Dags att åka förbi Hannah-Lii & Håkan för att låna fler! Jag skulle vilja ha en hel dag för att bara titta på serier, tacka vetja när Ronja var bebis och bara ammades, då kunde man ligga i sängen en hel dag och bara mysa framför någon bra serie! Nu är det andra tider :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0