Förbannad & arg

I kväll var det inte lätt att lägga Ronja! Hon skrek och var så förbannad när jag la henne i sängen! Bestämd är bara förnamnen, Ronja alltså. Jag däremot är som en mespropp. 2 gånger fick jag plocka upp henne. Det skär i mammahjärtat när hon är så ledsen och arg. Jag klarar inte av någon 5-minuters-metod. Erik är tuffare och mycket bättre än mig när det gäller att vara konsekvent men då går det också bättre när han tar sådana gånger när hon "krånglar". Tyvärr jobbade han just denna gång. Ronja har alltid (läs:nästan) varit problemfri när det gäller läggning därför är vi inte riktigt van att ta en fight på kvällarna. Jag tar som för givet att det bara är att lägga omkull henne och sedan somnar hon av sig själv. Känner att en kväll som den här blir extra jobbig!


Det är även mycket testing testing här hemma. Barn kan verkligen testa ens tålamod :)
Efter en svettig läggning (för oss båda) är det dags för en dusch för mig.
Sötnosen när hon inte får som hon vill!

Kommentarer
Postat av: Anna

Nä, usch jag tycker 5-minutersmetoden är plågeri av sitt barn..hemsk!! Nä trygghet ska dom känna tycker jag :) Självklart ska man vara konsekvent även om det är svårt men tycker den metoden är helt fel, så bra att du inte heller kör med den :)



Ja nog kan dom testa gränser alltid! Och dom lär sig vad som gör en extra irriterad!

Mycket söt bild på en arg tjej :)

2010-12-14 @ 22:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0