Julafton

Ronja fick många fina och väldigt bra julklappar i år, bla:
•Dockvagn
•Docksäng med madrass, kudde, täcke
•Puzzel
•Filmer (Astrid Lindgrens)
•Fina kläder fr PoP
•JÄTTEsöt stickad kofta och tjocksockar från Karin
•Magnetisk rittavla
•Varukorg med mat
•Tågbana i trä
•Docka
•Ryggsäck
•Hårklämmor och hårborste
•Böcker
•Mer kläder
•Hello Kitty vantar
•Pyjamas
•Kastruller, vispar mm
Har säkert glömt något.. Men som ni ser fick hon väldigt bra julklappar! Ronja är jättenöjd, det märks så tydligt!
Jag och Erik fick bara en bråkdel av de Ronja fick :) Men vi fick också väldigt bra julklappar. Vi har en underbar släkt som skämmer bort Ronja med så mycket fint. Jag är evigt tacksam!
Jag gissade på att Ronja skulle vara rädd för tomten och det var hon (så klart, hihi). Hennes blick igår när tomten kom är oslagbar :) Vi satt oss sedan i soffan medan tomten delade ut julklappar, då var hon väldigt kaxig och sa "tomte tomte" medan hon pekade på honom. Men när det var hennes tur att hämta sina julklappar skakade hon nästan som ett asplöv och blev ledsen! Självklart fick jag följa henne fram. Men när vi sedan kom tillbaka till soffan blev hon sådär lite små kaxig igen :) Det var så gulligt och roligt att se! Vi filmade såklart hennes "första riktiga" besök med tomten.
Mat fanns det gott om i Stöcksjö, vi åt så vi nästan mådde illa. Jag älskar julbord! Ronja hade inte tid att äta alls, hon skulle hellre busa med kusinerna. Jag tror vi var 32 stycken i går. Många! Nackdelen är att man inte hinner prata så mycket med alla. Men det är så mysigt med så många!
På tisdag ska vi gå ut och äta med alla syskon + respektive (utan barn). Man hinner umgås mer!
Vi började öppna några julklappar på morgonen
Lägger puzzel och är riktigt duktig
Vid barnbordet, dessa två krabater hade inte tid att sitta många minuter..
En del av gänget i soffan
Tomten delar ut julklappar till alla barnen innan han gav sig av
Ronja öppnar ännu fler julklappar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0