Söndag!

Söndag morgon! Vad säger man? Även denna helg har rusat i väg. Den här helgen har vi alla varit lediga! Vi har haft en väldigt mysig helg. Idolmys här hemma med Kristina i fredags, under lördagen var jag och Kristina ute på en shoppingrunda innan vi träffade upp Ulrika för en fika på mekka. Det blev mycket shopping, bra saker. Ronja fick bland annat ett par nya röda Kuomaskor som hon nu springer runt med hela tiden :) Det blev även en ny matta åt lilla fröken. Jag handlade även nya fina kuddöverdrag till vardagsrummet, ljusstake, ljusslinga till granen (som vi ska sätta upp idag) och lite småsaker. Tog kort på lillan i nya skorna och det jag handlade nyss men när jag ska föra över korten till macen så tar batterierna slut! Typiskt!

Det var även väldigt roligt att träffa Ulrika vilket inte sker speciellt ofta eftersom hon inte bor i stan. Blev en del bebissnack eftersom Kristina går med världens finaste mage. Jag blir så sugen på en bebismage när jag ser henne, det är farligt att umgås med Kristina nu. Farligare blir det.. :) Får se vart detta slutar! ;)

Angående skolan så står jag som reserv. Det är jätte många sökande i år känns det som, i alla fall på min utbildning. Vi får se helt enkelt. Jag hoppas såklart att jag tar mig in!

Tanken var att vi skulle ha en lugn och mysig hemma kväll i går, Erik hade lagt köttet i marinad och handlat gott till middagen. Det blev inget av utav det.. Vi hade en mysig kväll på Ön hos Eriks syster med familj i stället. Spontana saker gillar jag! Vi blev inte speciellt sena eftersom vi hade en trött liten tjej. När vi kom hem somnade Ronja efter lite fil & flingor. Jag och Erik tände ljus och drack ett glas rött och pratade länge. Det var så mysigt!

Erik har sin sovmorgon i dag, jag och Ronja tvättar för fullt (tack och lov är det inge mycket tvätt idag). Just nu sitter Ronja och målar vilket är en favorit. Smakar på varje krita gör hon också!

Idag kommer Melissa, Peter och lilla Lewis förbi på en fika och lite surr!


Eftersom kameran inte vill samarbeta med mig just nu bjuder jag på en äldre bild.
Ronja på förskolan ♥

Nu ska vi springa ner i tvättstugan igen. Ronja är oftast väldigt hjälpsam när vi är där nere. Hon ska hjälpa till att lägga tvätten i maskinen, sopa och bara vara en hjälpande hand!
Sedan blir det ett morgonbad för lillan. Tror hon har mat över hela håret :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0