Lillan sov till kl 11

Lillan sover gott nu, Erik borde vara hemma vilken minut som helst. Då ska jag pussa på honom massor♥
Helgen har varit toppenbra! Personalfesten i fredags var jätte lyckad. Jag hade verkligen hur trevligt som helst. God mat, mycket dans, lagom vinkonsumtion! Jag blev inte speciellt sen heller vilket resulterade i en ganska pigg Malin dagen efter. Sov ändå till 10.30! Underbart! Ronja sov hos min pappa & Karin. Hör och häpna - hon sov till kl 11! Jag trodde dom skojade med mig... Vid halv sju hade hon vaknat första gången men då sa Karin; "Ronja ta tutten och lägg om kull dig ett tag" Och ja hon sov ju till 11! Haha
Snacka om att vila upp sig. Pigg och glad hade hon varit sen. Lillhjärtat!
I söndags skulle jag prova med samma fras som Karin. Min morgon och hon vaknade kl 5. Jag bad därför henne om att lägga om kull sig ett tag. Tror ni det funkade? Självklart inte! :)
Under söndagen var Finsate Kristina barnvakt. Flera timmar fick Ronja och Kristina på tu man hand! Både jag och Erik jobbade. Men nästa helg får vi en ledig helg i hop! Dessutom kommer Ulrika upp så då blir det en dejt med henne och Krillan. Trevligt ska det bli!
Den här veckan är det en hel del. Utbildning i morgon, planeringsdag på onsdag och PK på torsdag. Även mammagänget kommer hit på fika under torsdagen. Mathilda skulle även följa med så Ronja får sig en lekkompis!
På onsdag eller torsdag borde (?) jag får reda på om jag tagit mig in på skolan eller inte. Om inte annat vilken reservplats jag har. Jag är NERVÖS!! Håll tummarna om just Du läser det här. Jag vill jag vill jag vill! Jag blir pirrig av bara tanken :)

Jag tänkte även tipsa er om en bra bok som jag lånat av Kristina, Ditt kompetenta barn. Har inte läst hela men en hel del och det är väldigt intressanta saker som tas upp. Lättläst är den också!
Om boken står det bland annat:
Ditt kompetenta barn har blivit en självklar bok för föräldrar som inte vill utöva auktoritär fostran utan som eftersträvar verklig jämlikhet och ömsesidighet mellan barn och vuxna.

Kommentarer
Postat av: mamma

JAG håller tummarna att du får som du vill!



KRAM på er

2010-12-06 @ 22:04:28
Postat av: mamma

JAG håller tummarna att du får som du vill!



KRAM på er

2010-12-06 @ 22:07:06
Postat av: Linda

Håller alla tummar jag har Ses på torsdag! :)

2010-12-07 @ 08:11:23
Postat av: Storasyster

Jag håller självklart också tummarna. Vi måste höras om julklappar snart! Åker till Stockholm nu två dagar, men hör av mig sedan!



Sköt om Er!



Kram, kram

2010-12-08 @ 20:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0