Avstängd!

Godmorgon! Idag fick jag en välbehövlig sovmorgon, är dock väldigt trött ändå. Vi var nämligen bortbjudna på middag igår så det blev rätt sent för oss alla. Men vi hade det super trevligt måste jag säga.
Igår blev vi även lägenhetsägare! Och det känns så otroligt bra! Den 15 mars flyttar vi till teg. Teg som alltid har varit fel sida stan för mig. Men jag tycker att det känns mycket bra. Teg & Haga var två stadsdelar vi kunde tänkas bo på som prio 1. Självklart finns det fler ställen också men just nu känns det viktigt men gång/cykelavstånd till de flesta ställerna, centralt med andra ord, nära till förskolor, sedan är det väldigt nära till två jättefina vänner som också bor på teg. Så det känns som vi vunnit på lotto :)
Lite småsaker vill vi göra i lägenheten. 1, måla/tapetsera om till vitt! Viktigt :) Och det innebär hall, vardagsrum. Det fanns en "ful" fondvägg i vårat sovrum som också ska målas. Men sådana saker är små kostnader och känns bara roligt. Repfonden var stor så det var perfekt!
Äntligen får jag börja inreda ett litet prinsessrum. Eller litet är det faktiskt inte, Ronja får ett rätt stort rum. Kul!
Jag är så glaad!

En mindre rolig incidet hände igår, skolan har stängt ner min användare! Jag fattar noll och inget! Jag ringer alla tänkbara nummer jag fått och ingen kan svara mig varför. ALLA svara utom rektorn som tydligen ska veta. På måndagmorgon är det jag som sitter i telefonen. Hur kan dom göra något sådant utan att meddela? Jag tar ju inte ens studielån? Och alla obligatoriska uppgifter är inlämnade! Kändes som min dröm föll för en sekund!

Idag ska vi i alla fall hitta på roliga saker. Det blir kalas ute i Skravelsjö, E fyller 3 år! Därför ska jag passa på att duscha och göra mig i ordning innan lilla gumman vaknar.

Känns som jag har så mycket att skriva men hinner tyvärr inge mer. Lite bilder från veckan får ni ikväll eller imorgon!

Hoppas Ni får en mysig lördag!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Grattis vad roligt! :) Vart på Teg är det?

2010-02-13 @ 11:30:30
URL: http://emilieasplund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh vad roligt att ni äntligen fick lägenhet :) Vad skönt det måste kännas=) Gissar på att det kommer bli mycket rosa och färgglada färger! Hoppas det går bra med flytten, Kram

2010-02-13 @ 16:59:53
Postat av: Anonym

Postat av Frida, haha :)

2010-02-13 @ 17:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0