Tidigt!

Godmorgon fredag!
Ronja vaknade mitt i natten (tror det är drömmar hon har) och är jätte ledsen. Det har hänt förut också. Jag tog därför över henne till oss och det tog ett tag innan hon ville komma till ro och somna om. Men tillslut!
Sedan vaknad hon strax före halv sju. Känner mig lite småtrött faktiskt. Även jag hade svårt att somna om i natt. Är inte van att kliva upp mitt i natten.
Ronja har alltid varit duktig på sova under nätterna. Tror hon började sova hela nätter från och med 6 veckors ålder. Tidigt! Men riktigt skönt för oss :)

Erik ger jag sovmorgon idag, han börjar 12. Så jag hoppas han passar på. Efter lunch skuttar jag och Ronja ner på stan för att möta upp min lillebror. Båda två har ärenden att uträtta. Sedan promenerar vi till farmor där det ska kalasas.

Igår eftermiddag spenderade vi dagen med kusinerna från Täfteå. Jag var barnvakt! "4barnsmamma" över en dag :) Det är tur dem är snälla för det var då inga problem alls. Men jag var ändå trött och slut, även Ronja!

Innan vi åkte ut till Täfteå skulle jag och Linda ta en promenad med barnen, och vi tog en promenad men den varade kanske 5-10 minuter. Det började regna så hemskt. Därför vände vi hem till oss och dracka kaffe medan barnen fick leka. Från och med måndag är Linda mammaledig igen vilket jag tycker är toppen! Vilket innebär mer roliga dejter!

Dock så är det inte länge kvar innan det är Eriks tur att vara hemma. Närmare bestämt sista juni. Självklart går jag inte tillbaka till jobbet då utan jag tar ut 5 veckors semester. Så den 7 augusti är det jag som börja göra "rätt för mig", hehe.
Det känns riktigt bra att få några veckor tillsammans. Det bästa är att vi inte har några större planer för sommaren. Utan mer små utflykter! Vi ska mysa och njuta ordentligt. För det blir länge innan vi får vara lediga så länge tillsammans igen.

Nu är det vällingdags för Ronja!

Kommentarer
Postat av: Lindis

Jaa från och med måndag blir det massor med romantiska dejter =)

Ha en underbar dag!

2010-06-04 @ 09:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0