Bökig

Ronja har varit riktigt bökig med sovningen idag. Hon sover som sagt 2 ggr per dag och det har alltid funkat kanon! Oftast blir det 1-1,5 timme innan lunch och ungefär 2 timmar efter mellis. Men idag ville inte Ronja ta sin morgon nap. Hon gallskrek så fort jag la ner henne i sänge. I 1 timme höll vi på att bråka. Envis som hon är så blev det såklart som hon ville. Inge vila för lilla fröken. Glad och lugn var hon dock när jag tog upp henne, så jag ska väl egentligen inte klaga.
Eftersom jag och Melissa skulle storhandla på Maxi efter lunch så hade jag hoppats på en utvilad tjej utan gnäll. Jag blev därför tvungen att ta med vagnen i hopp om att hon skulle somna när vi kommit fram. Men inte de heller...
Lugn och snäll var hon när vi handlade! Inge gnäll så långt ögat kunde nå. Men trött var hon. Ögonen var nästan knallröda. Hon är så jäkla nyfiken att hon inte kan ligga ner i vagnen. Utan hon ska sitta och titta på alla folk (såklart).

När vi kom hem blev det mellis och sedan raka vägen isäng. Tror hon somnade på 2 minuter! :)
Jag hoppas att hon vilar fram till middagen, för då har vi en glad och mysig tjej ikväll!

Imorgon har jag mitt första handledarsamtal. Jag har funderat ut några frågetecken som jag vill ha svar på.
Känns ändå väldigt bra, jag är i princip färdig med mitt arbete. Lite finjustering sedan kan jag bocka av denna kurs! Härligt!!

Nu ska jag sola! Heej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0