18 månader (och några dagar)

Ronja väger nu 12 kg och är 82,5 cm lång. STORAtjejen!
Bvc gick väldigt bra sa Erik. Det var en rad olika tester som skulle kollas. Bland annat att stapla klossar, hur många ord hon kunde och måla på papper tror jag också det var(?). Hur som haver var våran lilla prinsessa inte så sugen på visa upp sina färdigheter. Hon staplade lite klossar men inte mer än så :) Givetvis kan hon en hel del ord också, (det kommer nya ord hela tiden) men inget hon ville säga för farbror doktor. Det är en härlig ålder det här! Mycket händer! Hon testar oss varje dag, det är väldigt roligt men blir även en del skrik och grin mellan varven. Får hon inte som hon vill kastar hon alla leksaker/saker som ligger i vägen och sedan lägger sig på golvet och skriker :) Jag ger sällan med mig om det är något hon inte får göra. Men jag måste säga att det är väldigt svårt att sätta gränser ibland. Hon är ju bara 1,5 år OCH världens goaste (enligt jag & E förstås). Måste ändå säga att hon oftast är väldigt glad och lättsam men bestämd ;)
Duger den här posen, pappa? :)
Ronja har kommit på att det är roligt att grimasera! Hon skrattar
gott efteråt. Sötkörven ♥
I morgon väntas jobb för föräldrarna och förskolan för lilla fröken. Efter föris promenerar vi hem till Linda och Hugo för lite playdate.
Kristina kommer och äter middag med oss. Hennes idé på middag var sushi, vilket jag såklart inte kunde tacka nej till. Gott ska det bli! Och trevligt med sällskap ♥
"Hann" dock aldrig äta någon middag innan Ronja kom hem så jag måste göra mig ett ordentligt kvällsfika. Sedan blir det bums i säng, inte för att sova men lite two and a half men tills Erik kommer hem. Ronja vaknade nämligen kl 05 i morse, inte likt henne. I morgon tar Erik henne så jag får sova till 07, wihoo. Allt efter klockan 06 går bra!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0