Familjetid

Idag har jag ledig dag, det började med en härlig sovmorgon. Efter frukost gick jag och Ronja ut. Vi tog en cykeltur till affären sedan stannade ute och gungade ett tag innan det var dags för lunch. Erik lämnade vi hemma, så han fick passa på att vila ett tag. Efter Ronjas lunchvila åker vi iväg på badhuset. Ronja kommer nog uppskatta det väldigt mycket. Nu var det länge sedan hon besökte badhuset. Jag har packat väskorna och ska börja planera vad vi ska ha för mellis med oss, lutar åt fruktsallad och saft. Frågan är om hon har tid att äta ;)

Middagen äter vi ihop med Linda, Magnus och Hugo. Det var länge sedan vi hängde med dom också. Så det ska bli trevligt!

Dagarna går fort, Ronja är ledig från förskolan t.o.m torsd då Erik börjar jobba. Det känns ändå riktigt skönt att Ronja inte får några långa dagar på förskolan. Vi snittar 10-15, sedan har hon oftast ledig en dag i veckan. Nu när hon är så liten känns det helt perfekt.

Imorgonkväll blir det pizzahäng med några från jobbet. Vi är några "unga" så det är trevligt att träffas på sidan av jobbet.
Sedan ska jag även försöka få in något träningspass i veckan, funderar på att springa en runda ikväll. Erik jobbar en del kvällar här framöver så det blir inte många timmar att spela på.

Till helgen åker vi upp till Estersmark, vi passar då på att sova över där denna gång. Jag uppskattar så att åka iväg från stan och bara va med nära och kära. Det är det lugnt och avslappnat, precis som jag vill ha det!

En av Ronjas första gånger i bassängen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0