testing testing

Denna unga dam har testat mitt tålamod idag!
Mellan alla bråk, skrik och utbrott Ronja får pussas, kramas och skrattas det hej vilt! Det är underbart med barn. Ronja är verkligen inne i en period där hon ska testa sina föräldrar in i det sista, men mest sin mor tror jag?
Hon är otroligt bestämd och tjurig men tack och lov inte långsint! Idag när vi skulle iväg och handla tänkte jag smart (trodde jag), hon skulle nämligen få styra sin egen kundvagn. Annars vill hon alltid styra den jag har eller bära korgen. Men nu fick hon en egen. Till en början gick det väldigt smidigt, hon gick stolt och styrde vagnen (jag får absolut inte hålla i vagnen) med varor i TILLS hon såg godishyllan (som alltid är ett "problemområde") :). Hon rusade dit och ville så klart ha godis vilket hon inte fick för mig. Jag fick bokstavligen släpa en arg, skrikig unge till kassan samtidigt som jag skulle styra den där pyttelilla kundvagnen! Hon skrek så hela affären tystnade! Gottegris? Ronja? Hahah
Summan av kardemumman är att det INTE är speciellt roligt att gå och handla med Ronja när man är själv. Så här är det dessutom varje gång vi ska småhandla på ica. Snart är vi väl portade pga skrikig unge :)

Kommentarer
Postat av: Emilie

HAHA det där känner jag mycket väl igen. Så det verkar ju knappast vara något ovanligt :P Wilhelm kutar som en galning fram till lösvikten och börjar pula in i munnen (om jag inte hunnit få tag i honom först).

2011-02-02 @ 13:05:49
URL: http://emilieasplund.blogg.se/
Postat av: marie

hehe, där har vi också varit måååånga gånger..hon tar sats och försöker hinna fram och pula munnen full...

arg unge som kastar sig på golvet, skriker och tjuter och en svettig mamma som drar i barnet, styr lillvagnen, och samtidigt försöker betala och packa varor, haha

2011-02-05 @ 18:49:17
Postat av: Peter

Men shit tjejer! ni har ju ingen pli på barnen.

U-P-P-F-O-S-T-R-A-N, min son tittar på mig frågande och undrande,(han kan inte prata ännu) Pappa skulle jag kunna få en godis? Behöver bara titta tillbaka med en vänlig blick så vet han att på lördag blir det en liten sockerfri godis. Men absolut inte på affären...LOL

2011-02-13 @ 20:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0