Det är inte okej.

I kväll har jag hunnit med 2 timmars matte. Bra kan man tycka, men jag hann kanske 4-5 uppgifter på 2 timmar! Det är inte okej! Första uppgiften satt jag med i 45 minuter. Fortfarande kan jag inte lösningen fast jag kan kolla upp svaret, det är inte heller okej! Fan att matte ska vara så jäkla svårt för mig. Är det något som kan förstöra min dag så är det just matte! Jag kommer säkert tjata om detta i flera inlägg. Matten sträcker sig nämligen till maj.. 20 maj är det nationellaprovet. Frågan är om jag fortfarande är människa då, troligtvis inte!
Min älskade dotter har hamnat i en så kallad "20 månaders-trots", fanns det inte förr så finns det nu! Hon "kan" allt själv, ska göra ALLT själv, blir vansinnig (vilket innebär lägger sig på golvet och skriker) om hon inte får göra som hon vill, kastar mat överallt (golvet, väggarna), ignorerar oss när vi säger till eller så tittar hon med en blick som "jag gör väl som jag vill". Ja listan ÄR lång. Här testas tålamodet varje dag, varje timme och ibland varje minut *puh*.
Men ändå så älskar man den lilla krabaten oändligt. Tjusningen är att vi kan ha ett "bråk" som en av sakerna jag tagit upp och efter två minuter skrattar vi, pussas och kramas ♥
Lite träning har både jag och Erik hunnit med och inte ens träningen gick så bra för mig. Min kropp skriker efter sängen. Noll ork kvar. All energi som jag haft är slut. Några timmars sömn gör nog susen. Börjar klockan 7 i morgon så klockan står på 5.45!
GODNATT

Kommentarer
Postat av: stina

KÄRA vän! Du är så oerhört duktig och din målmedvetenhet inspirerar mig! Jag VET att du kommer att fixa matten fast jag förstår att vägen dit kan kännas lång just nu!



KÄMPA PÅ!



KRAM KRAM

2011-01-18 @ 22:40:22
Postat av: stina

KÄRA vän! Du är så oerhört duktig och din målmedvetenhet inspirerar mig! Jag VET att du kommer att fixa matten fast jag förstår att vägen dit kan kännas lång just nu!



KÄMPA PÅ!



KRAM KRAM

2011-01-18 @ 22:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0