Ångest

Jag sitter och dricker min tredje kopp kaffe. Ronja sover, när hon vaknar ska vi klä oss och traska ner mot stan där vi ska möta upp Marie och Elsa. Sedan slinker vi nog förbi pappa och Karin.
Jag ska se om jag hittar mig ett par solglasögon. Det är vacker väder idag. Strålande sol! Härligt att det just strålar idag för natten har varit hemsk. Få timmar av sömn. Ronja har vaknat flera gånger, jag har haft sprängande huvudvärk pga förkylning, ingen alvedon i sikte + att jag knappt dög att trösta Ronja i natt. Det var nog värst. Det gör verkligen ont i hjärtat när jag inte duger. Hon känns trotsigare än någonsin och säger nej till det mesta. Hoppas det är en period som snart går över. Jag får ångest när jag i princip har suttit med matten hela veckan istället för lekt med Ronja. Jag har ångest att jag inte räcker till för Ronja, Erik, jobbet, skolan, plugget inför hp. Det är för mycket för att jag ska orka med. Ångest ångest ångest!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Inte ska du ha ångest. Du är en jättebra mamma! Det känns säkert extra mycket nu när Ronja inte har varit på dagis i veckan. Hoppas att ni får en mysig dag och kväll även fast att Erkki gnetar. Puss på dej min fina fina vän.

2011-03-12 @ 15:14:00
Postat av: stina

Ronja har världens bästa mamma! Du är helt fantastisk som klarar av att pussla ihop så att du hinner med allt! Jag inspireras av din målmedvetenhet och tänk att allt du gör nu kommer ge resultat! Snart läser du till sjuksköterska! Massor av kramar! Vi måste ses till veckan om tiden finns för dig!

2011-03-13 @ 19:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0