Måste lyssna på kroppen

Jag har haft en liten viloperiod från löpningen men är nu tillbaka. Men bara på prov. Mitt knä orkar inte allt för mycket, därför kör jag väldigt korta streckor. I går for jag ut och sprang i skogen, skönare och mjukare underlag för mitt knä. Det funkade riktigt bra. Dock blev det bara en 3 km runda. Mer än så går inte nu. Det är otroligt irriterande när jag har orken och energin. Men jag blir tvungen att lyssna på kroppen..!!

Ikväll for jag (och Ronja) och Stina ut på en lång prommis. Vi promenderade till i20 skogen där dom har en hinderbana, 2 varv sprang vi. Riktigt jobbigt men väldigt roligt. Fler gånger men utan barn! Ronja var väldigt snäll under tiden men det hade varit roligt om jag och Stina kunde springa samtidigt.
Snart borde E dyka upp. Som jag sagt förr är vissa veckor jobbigare än andra. Den här veckan jobbar E kväll och jag dag (som vanligt). Jag försöker sitta med matten den tiden Ronja sover, men min hjärna funkar inte sådär jätteaktivt så sent på kvällen när jag hållt i gång en hel dag. Jag jobbar nu 8 dagar i streck så jag har ingen dag i veckan då jag har möjlighet till räknestugan, vilket känns trist. Nästa vecka har jag dock tagit ledigt så jag kan sitta på biblioteket (där jag pluggar bäst) hela dagarna. Jag börjar känna mig väldigt stressad inför fredagen, det är mycket att läsa och mycket som måste sitta. Läraren är petig (med all rätt), men jag vill verkligen att alla formler och regler sitter. Jag vill kunna det som ett rinnande vatten. Jag vill bocka av matten och lägga den på hyllan för gott!
Min lillebror hjälper till otroligt mycket och gör det möjligt för mig att komma i väg på bibblan + lektionerna under veckan. Utan han skulle det nog inte funka!
Nästan varje måndag sedan jag började läsa har han suttit barnvakt. Jag är evigt tacksam!
Kanske lite väl gnälligt inlägg, men nu har jag fått de sagt. Om jag ska summera "gnällinlägget" så vill jag ha semester nu ;)
De sista dagarna har vi kunnat strosa runt i sommarkläder och
njutit av det fina vädret. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0